Menu

Betalningsvillkor

Willit-marknadsplatsens betalningsvillkor, tillgängliga betalningssätt och information om betalningsförmedlare.

Företagsinformation

Företag: Willit Oy

FO-nummer: 3570240-8

Postadress: Löytökyläntie 311, 91310 Arkala

E-post: hello@willit.fi

Telefon: 044 285 4421

Webbplats: www.willit.fi

1. Tillgängliga betalningssätt

På Willit-marknadsplatsen kan du betala med följande betalningssätt:

Nätbanksbetalningar:

  • Nordea
  • Osuuspankki
  • Danske Bank
  • Handelsbanken
  • S-Pankki
  • Aktia
  • POP Pankki
  • Säästöpankki
  • Oma Säästöpankki
  • Ålandsbanken

Kortbetalningar:

  • Visa
  • Visa Debit
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • Mastercard Debit

Mobilbetalningar:

  • MobilePay

Faktura och delbetalning:

  • Walley/Collector
  • OP Lasku
  • Jousto

Tillgänglighet av betalningssätt kan variera beroende på beställningens belopp och säljare.

Tillgängliga betalningssätt

2. Betalningsprocess

Köparens betalning:

Betalning sker vid beställning via Paytrail. Betalningen debiteras omedelbart när beställningen bekräftas.

Alla priser inkluderar mervärdesskatt (moms), om inte annat anges.

Escrow-system (spärrat konto):

Efter att betalningen mottagits hålls beloppet i escrow-systemet tills:

  • Köparen bekräftar upphämtning eller mottagande av produkten, ELLER
  • 24 timmar har passerat sedan överenskommen upphämtningstid utan reklamation

Detta skyddar både köpare och säljare.

3. Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut.

Paytrail Oyj syns som mottagare i kontoutdraget eller korträkningen och förmedlar betalningen till köpmannen.

Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut.

Vid klagomål ber vi er i första hand kontakta produktens säljare.

Paytrail Oyj

FO-nummer: 2122839-7

Innova 2, Lutakonaukio 7

40100 Jyvaskyla

Telefon: 0207 181830

paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

4. Betalningssäkerhet

Alla betalningstransaktioner hanteras säkert via Paytrail.

Säkerhetsåtgärder:

  • SSL-krypterad anslutning för alla betalningstransaktioner
  • PCI DSS-certifierad betaltjänst
  • Stark kundautentisering (SCA) enligt EU:s betaltjänstdirektiv
  • Kortuppgifter lagras inte på Willits servrar

Paytrail är ett betalningsinstitut under Finansinspektionens tillsyn.

5. Säljarens betalning

Registrerade företag (FO-nummer):

Betalningar överförs till säljarens bankkonto nästa arbetsdag efter att upphämtning bekräftats. Willit håller inne en serviceavgift på lyckade affärer.

Privata säljare (allemansrätt):

Willit betalar försäljningen direkt till privata säljare efter lyckad upphämtning. Betalning sker nästa arbetsdag till säljarens angivna bankkonto.

Privatpersoner kan sälja bär och svamp plockade med allemansrätten utan FO-nummer.

Serviceavgift:

Willit håller inne en serviceavgift på lyckade affärer. Serviceavgiften visas för säljaren i beställningsinformationen.

6. Reklamationer och problemsituationer

Betalningsrelaterade problem:

Om din betalning inte lyckas eller du stöter på problem i betalningsprocessen, kontakta:

  • Willit kundtjänst: hello@willit.fi
  • Paytrail konsumentrådgivning: paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning

Beställningsproblem:

Om du inte får produkten eller stöter på problem med beställningen:

  • Kontakta först säljaren via chattfunktionen
  • Om ärendet inte löses, kontakta Willits kundtjänst

Hantering av återbetalningar:

  • Återbetalningar sker alltid till det ursprungliga betalningssättet
  • Handläggningstid: vanligtvis 3-5 arbetsdagar
  • Återbetalningar för kortbetalningar kan ta längre tid beroende på bankens handläggningstid

Senast uppdaterad: 12.12.2025

Frågor om dessa villkor? Kontakta: hello@willit.fi